Wednesday, August 19, 2009

Päike tuli välja


Ainukesed tiivulised, keda ma siin kohanud olen on kollased pääsukesemoodi linnud. Nad on igalpool põõsas ja laulavad kuni 11ni öösel. Ja kotkaid olen ka näinud päris mitu. Kui neid kõrgel taevas liueldes laveerimas näen siis tuleb Andrew Vasquezi "Wind River" meelde. Indiaanlased. Väga cliche, ma tean. Aga te ei saa midagi sinna parata, ma olen Alaskal ja teie ei ole. Teil on telekad, mul ei ole. Mina hingan karget mäestiku õhku, teie püherdate linnatolmus. 3:0

Tegelikult olen ka parte näinud kettle pondides ja tundrakanad, nagu rabakanad. Lendavad su nina alt võsast välja ja teevad klug-klug-kluu.

Uksi siin ei lukustata, autodele jäetakse võtmed ette. Samas karu ust lahti ei oska teha ja viimaste andmete kohaselt isegi tsirkuse karud ei oska autoga sõita, kuigi vaevalt see väga keeruline automaat käigukastiga saab olla. 

Veidi teeb meele mõrudaks küll, kui turistid tulevad Denali rahvuspargi poolt ja räägivad, et nägid nelja karu, kolme karu, suurt karu, väikest karu, kaugelt karu, lähedalt karu. Ma olen näinud ainult söödud juurikaid. Peab vist varahommikul binokliga mäe otsa ronima ja perimeetri ülekäima. Aga ma magan nii sügavalt alati kella seitsmeni välja ja siis silmad avades tavaliselt Ethan ja Maude on oma ninadega mul padja juures ja tervitavad keelega üle näo tõmmates mul, niiet ma ei jõua seda blokeerida ka. Ei tea kaua nad nii tavaliselt ootavad. Kella kuuest saati äkki. Huvitav, mida nad mõtlevad samal ajal.

Maude on hüperaktiivne ja Ethan on selline zen koer. Väga rahulik ja tal on aega küll. Jalutuskäikudel ta jääb ka alati tavaliselt veidi tahapoole ja askeldab omaette. Ainuke aeg päevast kui ma teda põrkamas kahel jalal näen on siis kui õhtul kell 6 on söögiaeg. Ta on nagu karu. Võibolla tema ongi ainukene karu, keda ma siin näen. Aga see eest on ta karu keda ma näen lähedalt ja keda saab lausa kallistada. Karu mis karu.

Patsy Ann on ainukene koer, kes on ebanormaalselt aktiivne, kui hommikul kennelis poopi on vaja scoopida siis tema tuleb ketist lahti lasta sest muidu ta hüppab oma sitaste jalgadega püksid kuni nabani mustaks. Kuna ta oli sündides pime ja tal on ebanormaalselt suur overbite (alumine lõug on väiksem kui ülemine) ja ta on väga väikene siis temast kelgukoera kunagi ei saa. Aga iga elu on väärtuslik ja peale ravi sai ta mingisuguse nägemise tagasi. Umbes 10 meetrit näeb. Samas koerad kasutavadki kõige rohkem haistmismeelt. Zoya ja John üritasid teda ka toakoeraks treenida, kuid see ebaõnnestus, sest ta hüppab diivanile, toolile, lauale ja samas järjekorras märgistab kõik ära ka. Aga see ei tähenda, et ta täisväärtuslikku elu ei saaks elada. Ta on kaasas igal jalutuskäigul lahtiselt ja ta ema Phoebe toob talle endiselt igal hommikul midagi ka põhitoidu kõrvale. Põdrajala, kala, maisitõlviku - oleneb aastaajast. 

Koertel, kes siin kennelis elavad, on täisväärtuslik elu, olenemata sellest, milline oli nende minevik.

Kui kellelegi pakub huvi oma koera elu ka parimaks võimalikuks muuta siis soovitan Cesar Millan'i raamatut "Cesar's Way". Deepak Chopra't soovitan ka, tema raamatud on kahejalgsete elu parimaks võimalikuks muutmise jaoks.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery but today is a gift - that is why it's called a present. Jah, ma vaatasin Kung Fu pandat.

Väike botaanikanurk kohalikest taimedest, mis mulle silma/kõrva jäänud:

Strawberry Spinach - viljaks on maasikad ja lehed on spinati maitsega ja samuti söödavad 

Fireweed - mitteametlik Alaska lill. Kasvab igalpool ja rahvasuu räägib, et kui lõpetab õitsemise siis tuleb lumi nädalapärast maha. Õitest tehakse moosi ja mett. Nimeks on fireweed, sest on esimene taim, mis kasvama hakkab peale tulekahju, kuna juured asuvad nii sügaval ja kannatada ei saa.

Growberry - Kasvab mustikatega samades kohtades, marjad on süsimustad ja vähem magusad.

Ja loomulikult mustikad ja jõhvikad.

Ja ma nägin täna kotkast, umbes 15 meetri kauguselt. Olime koertega järjekordsel jalutuskäigul, kui mäeotsa jõudes lendas eiteakust suur kotkas. Aga selle ajaga, kui mina oma fotoka välja võtsin ja selle käima panin oli kotkas uhanud juba niikaugele, et aru eriti ei saagi, kas tegemist kulli või tuviga.


Eile sadas rahet. Pädev.

No comments:

Post a Comment